fredag den 21. oktober 2011

Parasitter og salmonella


Den 20-10 Var en fridag. Nogle fra gruppen tog ud for at klatre i bjergene og andre gik en tur til korset paa toppen af et lille bjerg.
Jeg tog til laegen - mest for sjov - fordi jeg gerne ville kunne sige, at jeg havde skidt i en kop i Ecuador. Efter en time fik jeg resultatet, og det viste sig, at jeg ogsaa havde en parasit, og en minimal del salmonella. Saa jeg fik lidt medicin jeg skulle tage mod parasitten, jeg heldigvis kun skulle tage i to dage - det gav en bitter metalsmag i munden.
Eftermiddag/aften havde vores guide arrangeret en BBQ hvor vi spiste rigtig godt. Det var super hyggeligt, da alle de forskellige guider vi havde haft i Baños ogsaa var med.

Den 21-10 tog naesten alle dem der endnu ikke var blevet tjekket til laegen for at sikre sig at de ikke fejlede noget. De fejlede alle sammen noget. Personen der paa papiret saa ud til at have det vaerst, havde 3 forskellige typer parasitter, og oven i det, salmonella. Men han har det heldigvis kun meget lidt daarligt.

Efter laegetjek og medicin-shopping, tog vi med privat bus til byen Guamote. Vi koerte i ca 2,5 time, foer vi var fremme. Hotellet er hyggeligt, og vi er delt op i 3 rum. Det ene "rum", er hele 2. etage, hvor 14 sover, og paa 1. etage har vi to 3-personers vaerelser. Jeg bor paa vaerelse med Mathias og Sara.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar