torsdag den 27. oktober 2011

Ingapirca, Cuenca og Guayaquil

Den 23-10 tog vi med bus til byen Cuenca. Paa vejen gjorde vi et stop ved Ingapirca som er et inka ruinomraad fra slutningen af 1400-tallet. Vi fik en guidet runvisning paa stedet, af en guide, der ikke virkede specielt glad for hendes job. Vi fik taget nogle gode billeder paa stedet.

Efter ruinomraadet, koerte vi de sidste 2 timer til byen Cuenca. Byen var meget raen og paen, og havde en masse kirker. Vandrehjemmet vi tjekkede ind paa, var samtidig en cafe, og var rigtig hyggelig.
Foer aftensmaden gik alle os drenge en lille tur i byen. Vi moedte en Amerikaner, der laerte boern engensk, og snakkede en hel del med ham - vi fik vaendt hele verdens situationen!

Den 24-10 Kan jeg ikke lige PT huske hvad vi lavede - kommer senere :)

Men om aftenen forsoegte jeg at have nogle penge i en ATM ved "Banco del Austro". Jeg fik kviteringen, men ingen penge. Jeg kontaktede PBS, der sagde at det nemmeste ville vaere at loese problemet med den lokale bank.

Den 25-10 tog mig, Mathias og Asbjoern til en national park, for at hike. Jeg havde desvaerre glemt mit kamera (doh!).
Vi tog af sted om formiddagen, saa til at bringe til frokost, havde vi koebt to kyllige sandwich til os hver. Derfor var det en stor skuffelse, da vi efter at have hiket op af bjerget et stykke tid, aabnede vores frokostpakker, og det viste sig at "Sandwich - Chicken" var kyllinge-burger med pomfritter! Vi guffede hver en kylligeburger i os, og havde derefter ikke lyst til mere...
Vi fortsatte vores hike, og det lykkedes os at bestige et bjerg! Paa vej til toppen holdt vi mange pauser, da vi alle var lidt traette (og dovne). Vi gik en anden vej ned af bjerget igen. Den vej var lidt spaendende.

Vi havde hiket i ca 4 timer da vi kom tilbage til hvor taxaen havde sat os af. Vi havde desvaerre lidt boevl med at forklare taxa-firmaet hvor vi skulle hentes, saa vi stod et par timer i regnvejr, og blev lidt kolde. Til sidst kom vores guide heldigvis og "reddede" os.
Om aftenen var de fleste af os lige kort paa en bar og fik en oel.

Om morgenen havde jeg forresten taget med vores guide til banken. Vi snakkede med en mand, der sagde at der var lidt problemer med automaten, og at han kunne hjaelpe os dagen efter.

Den 26-10 tog vi fra Cuenca til Ecuadors stoerste by, Guayaquil (2,1 mio). Vi havde hver lagt 10$ ekstra til transport, saa vi kunne koere med privat bus. Turen tog ca 5 timer.
Til aftensmad blev vi enige om at bestille nogle store familiepizzaer, og derefter tog vi til et stort center, fordi vi troede vi kunne se fodbold der. Desvaerre viste de den ikke, saa vi fik en is, og tog i Biografen i stedet. Entre var ca 3$. Simon, Mohammed, Isabella og vores guide saa "Panorama Activity 3", og resten af os saa filmen "Bad Teacher".

Den 27-10 var vi hele dagen i Guayaquil. Der var aabnet et nyt kaempestort inkobscenter lige i naerheden af vores hostel, som mange fra gruppen besoegte.
Jeg var ogsaa ude paa lidt shopping, men det var begraenset hvad jeg fik koebt. Mathias derimod koebte en prof surfer t-shirt han kunne have paa, naar vi skulle surfe i Montanita.
Om aftenen bowlede vi, og spiste fastfood samtidig (burger med pomfritter). Vi forsoegte ogsaa at laere vores guide at bowle, men han blev ved med at "svinge" kuglen.