mandag den 28. november 2011

Dykke med soeloever og havskildpadder!


Den 27-11 saa jeg paa dyrelivet i havet paa Galapagos, og fik for foerste gang benyttet mit PADI scuba open water dykkercertifikat.
Mig, Sofie, Johanna, Tine, Mathilde, Kira og Juana var oppe foer skildpadderne fik sko paa, for at vaere klar til at springe paa en baad klokken 05:30.
Ombord paa baaden fik vi saa lidt morgenmad, og satte kursen mod den lille oe, Isla Santa Fe. Sejlturen tog ca en time.
Da vi var fremme fandt vores divemaster og hans hjaelpere vores scuba udstyr frem. Vi hoppede i vores vaaddragter, fik udstyret paa, og faldt bagover i vandet.
Under havoverfladen ventede der sig en hel verden af flotte og maerkvaerdige fisk i massevis. At komme ned til bunden forloeb forholdsvis problemfrit for os alle. Vi saa rigtig mange spaendende dyr, og hilste ogsaa paa et par legesyge soeloever, og saa et par havskildpadder. Efter to fantastiske dyk, paa 35-45 minutter hver, blev vi sejlet tilbage.

Under vandet tog vores to guider billeder. Det foerste billede herunder, tror jeg er af mig:



Se flere billeder fra dykket her:

Dykning, Santa Fe


Vi var nogle der ikke havde faaet helt nok undervandsliv, saa vi to paa stranden for at snorkle. Her saa jeg for foerste gang en rigtig levende haj i naturen! Mig og Mathias var svoemmet ca 100 meter ud fra stranden, men der var kun ca 4-5 meter dybt. Hajen var en lille en paa ca 1,5 meter.


Om mandagen den 28-11 skulle vi igen i gang med det frivillige arbejde. Paa skolen er vi blevet sat til at bygge en 4 meter hoej ydermur til skolen. I dag fik vi stoebt noget fundament, men det var jeg ikke med til. Skolen havde opdaget at jeg kan lidt med computere, saa jeg blev sat til at formatere og installere Ubuntu 10.04 paa alle skolens 19 computere.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar