søndag den 25. september 2011

At kickstarte som rytter


Jeg har nu redet paa en hest for foerste gang i mit liv. Det var lidt af en oplevelse!
Stedet hvor vi skulle ride havde ikke mere end 8 heste, saa vi blev delt op i nogle grupper. Jeg valgte at vaere i den foerste gruppe, da det for mig bare var noget der skulle overstaaes. Jeg var aldrig kommet op paa en hest, hvis nogle andre var kommet hjem, og sagt at deres hest havde smidt dem af, eller at noget andet var gaaet galt!

Vi blev bare kastet ud i det, uden ret meget instruktion. Faktisk ingen instruktion. Jeg valgte at bede om at faa en hjelm, da jeg ikke er saa specielt tryg ved heste.



Jeg kom op paa en af hestene, og saa gik det der ud af. I gruppen havde vi en guide paa hest baade forest og bagerst. Detsvaerre kunne de ikke snakke engelsk. Hestene var heldigvis meget rolige, men samtidig lidt staedige. Hestene kunne selv ruten, saa vi skulle faktisk ikke selv styre dem.

Da vi havde redet lidt, satte alle vores heste pludselig i trav, hvilket medfoerte at jeg hoppede op og ned. Paa et tidspunkt var jeg klar til at tage paa hospital, og faa undersoegt, om jeg stadig fungerede som mand.

Den foerste del af rideturen var lidt en kamp for mig, men jeg fik lige saa stille bedre styr paa, at sidde ordentligt paa hesten. Midtvejs havde vi en pause, hvor vi lige kunne straekke benene og faa lidt vand.


Paa turen tilbage havde jeg lidt overskud til at nyde den flotte natur vi red rundt i. Vi red i andesbjergene paa skiftevis nogle smaa stier, og nogle jordveje. Paa et tidspunkt kom der fire goende hunde loebende ned fra en skrant, og loeb rundt om min hest. Heldigvs var den bare totalt kold, og gik bare videre.

Nogle i gruppen proevede ogsaa galop, men jeg var saadan set glad nok for at min hest var for doven.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar